Rynek Infrastruktury
Już w najbliższy weekend, począwszy od 15 października, rozpocznie się budowa kolejnej stacji centralnego odcinka II linii metra – Dworzec Wileński. W związku z robotami zamknięta będzie ul. Targowa, na odcinku między ul. Białostocką a 11 Listopada. Zostaną wprowadzone liczne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Swoje trasy zmienią tramwaje i autobusy. Pierwsze zmiany „tramwajowe” obowiązują już od 1 października.
Na Pradze już od dłuższego czasu trwają przygotowania do zamknięcia tego kluczowego skrzyżowania. Tramwaje Warszawskie zbudowały połączenie torowe pomiędzy trasą W-Z a pętlą ZOO, którym tramwaje kursujące al. Solidarności ominą plac budowy, a Zarząd Dróg Miejskich przygotował do objazdu ulice Wybrzeże Helskie i Wybrzeże Szczecińskie, które mają teraz nową nawierzchnię i organizację ruchu). Nie próżnuje także wykonawca metra – konsorcjum Astaldi, Gulermak, PBDiM buduje min. potrzebne przejazdy przez pas dzielący al. Solidarności, nowe przejścia dla pieszych, drogę dojazdową do cerkwi p.w. św. Marii Magdaleny. Wszystko po to, aby w sobotę i niedzielę, 15 i 16 października, wprowadzić czasową organizację ruchu, zamykając skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Targową.
Nowa organizacja ruchu będzie wprowadzana przez dwa dni. Zakłada ona przeznaczenie mostu Śląsko-Dąbrowskiego wyłącznie dla ruchu komunikacji miejskiej. Za to na moście Gdańskim liczba linii autobusowych zostanie ograniczona. W al. Solidarności, pomiędzy ul. Szwedzką a pl. Wileńskim (na jezdni północnej, czyli w kierunku Parku Praskiego), powstanie parking dla samochodów. Linie autobusowe podmiejskie jadące z Czarnej Strugi, Pustelnika i Radzymina dowiozą pasażerów bezpośrednio do stacji metra Ratusz-Arsenał.